ניקוי נכון של רצפת הפרקט

פרקט הוא אחד החיפויים הפופולריים לחיפוי הרצפה. בזהירות נאותה הוא מסוגל לשמור על המראה היפה והמושך שלו במשך שנים רבות. לכן יש להקדיש תשומת לב מיוחדת לנושא הניקיון תוך הקפדה על כללים מסוימים בתהליך הניקוי וחיסול מזיקים שונים, אשר מסוגלים להרוס את הפרקט.
במאמר זה, נראה לך כיצד לשטוף כראוי את הפרקט הביתי ( ולא רק ).

ניקוי פרקט

כיצד טופל הפרקט בעבר 

אפילו לפני 40 שנה, בבתים רבים אפשר היה למצוא פרקט ללא ציפוי לכה. באותם ימים הפרקט פשוט נשטף בסמרטוט לח, לאחר מכן שפשפו ביסודיות בספוג גומי מיוחד. תהליך זה אפשר להסתיר כל מיני פגמים קלים, למשל שריטות, וגם העניק לפרקט ברק מיוחד.

החיסרון העיקרי של שיטה זו היה שיש לחזור עליה לעתים קרובות למדי. בנוסף, תהליך השפשוף בספוג גומי עצמו היה מאוד מתיש וקשה. לכן כיום הפרקט תמיד מצופה לכה מיוחדת, המקלה על הטיפול ומעניקה לו ברק נוצץ.

רצפת פרקט במוזיאון ד'אורסה בפריז

איך לשטוף פרקט כמו שצריך?

למרות העובדה שהפרקטים מצופים בלכה, הם מאוד רגישים ללחות. לכן יש להקפיד על כללים מסוימים במהלך הניקוי. כבר בהתחלה, יש להסיר מפני השטח של הפרקט לכלוך גס, שכן הלכלוך יכול לגרום לשריטות. לשם כך תוכלו להשתמש בשואב אבק רגיל, אך בשום מקרה לא לשטוף.

לאחר מכן תוכלו להמשיך לשלב הניקיון העיקרי
לשם כך, הכינו בד כותנה או סינטטי פשוט. יש להרטיב אותו במים פושרים ואז לסחוט בזהירות רבה. באופן אידיאלי, הבד לא צריך להיות רטוב, אלא רק לח. אתם יכולים גם לשטוף אותו ביד, אבל זה יהיה הרבה יותר נוח לעשות זאת באמצעות מגב (ככלל, מספיק פעם אחת כדי להסיר כתמים ). לאחר מכן יש לנקות את הפרקט עם מטלית יבשה כך שלא תישאר לחות על פני השטח.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
א. שואבים לכלוך עם שואב אבק
ב. מנקים את רצפת הפרקט עם סמרטוט לחה ( מים פושרים )
ג. עוברים שם סמרטוט יבשה

האם ניתן להשתמש בחומרי ניקוי?

בתהליך הניקוי של רצפת הפרקט תוכלו להשתמש בסוגים מסוימים של חומרי ניקוי, אך רק באלה המיועדים למטרות כאלה. מידע זה בדרך כלל ניתן למצוא בתווית של המוצר או לבדוק עם יועץ המכירות בחנות. בעת שימוש במוצרי ניקוי בבית, חשוב להקפיד על הכללים המתוארים בהוראות. אחרת אתם מסתכנים בפגיעה קשה ברצפת הפרקט.

שימו לב כי במהלך הניקוי של הפרקט אינכם יכולים להשתמש ב:

אבקת כביסה;
מים חמים;
תכשירים שאינם מתאימים למטרה זו;
מכשירי שטיפה חשמליים;
בנוסף, תוכלו להשתמש בתכשירים מיוחדים. בדרך כלל הם משמשים לאחר סיום ניקוי הפרקט, מורחים את התכשים על רצפת הפרקט. כתוצאה מכך נוצרת עליו שכבת הגנה קטנה שתדחה לכלוך ותגן על הפרקט מפני לחות.

ניקוי נכון של רצפת הפרקט was last modified: ספטמבר 14th, 2020 by adminus