פרקט עץ מלא

אחת האפשרויות האיכותיות והיוקרתיות בעולם הפרקטים היא הבחירה בסוג של פרקט עץ מלא. פרקט מסוג זה מספק מראה אותנטי שהוא גם ידידותי לסביבה ללא פליטה של חומרים כימיים.

 

יתרונות של פרקט עץ מלא

הפרקט ייחודו בכך שהוא לא עובר תהליך עיבוד או תוספות למיניהם לחומר. הוא מגיע הישר מהגזע לבית הלקוח והוא עמיד לתקופה ארוכה הרבה יותר לעומת פרקטיים מסוגים אחרים. הפרקט עבה ולכן רמת הבידוד התרמי שלו והאקוסטיקה טובות בהרבה לעומת פרקט פולימרי למשל או כל סוג אחר של פרקט שלא עשוי מעץ.

פרקט מעץ מלא זמין בכמה אופנים. יש פרקט תלת שכבתי שהוא הקלאסי ומורכב משלוש שכבות. הפרקט זמין בסוגים שונים של עץ כמו למשל אלון,אגוז או לבנה ואפשרויות נוספות. יש פרקט עץ מלא שהוא רב שכבתי ולא רק תלת שכבתי כאשר כאן היתרון הוא בעמידות הטובה יותר ובכך שהחיבורים בין הלוחות לא נראים לעין. והסוג הנוסף הוא פרקט עץ טבעי מלא שמתאים בעיקר לאולמות ריקוד וכדורסל.

 

חסרונות

פרקט עץ מלא עדיף פי כמה וכמה על פרקטים אחרים, אך כן חשוב להביא בחשבון את החסרונות שלו שבאים לידי ביטוי בטיפול שהוא דורש והשטיפה. משום שמדובר בעץ מלא לא ניתן לנקות את הפרקט עם כל חומר ניקוי, אלא יש צורך בחומר ניקוי מיוחד. חשוב גם לדעת שפרקט כזה לא מגיב בצורה טובה לחומרים כימיים ולחות גבוהה או טמפרטורה נמוכה מדי לא עושים עמו חסד. אך ככל הפרקט מותקן בבית או בחלל שלא סובלים מלחות גבוהה או מטמפרטורות נמוכות – לא צפויה בעיה בהיבט הזה.

 

העלויות

כדי להתקין פרקט עץ מלא בבית או במשרד דרוש תקציב גבוה יותר, בהשוואה להתקנת פרקט פולימרי או למינציה למשל. נכון שיש אפשרות להתקנת פרקט למינציה דמוי עץ טבעי, אך לא ניתן להשוות את האיכות, העמידות והבידוד שתקבלו מפרקט עץ מלא לפרקט הדמוי עץ. ככל שהתקציב מאפשר לכם ויש לכם צורך באיכות ועמידות לאורך שנים ורצון לשדר מראה יוקרתי במיוחד – בחירת פרקט עץ מלא היא המתאימה עבורכם.

 

פרקט עץ אמיתי

 

פרקט עץ אמיתי

בעולם הפרקטים אחת האפשרויות האיכותיות יותר היא של פרקט עץ אמיתי. פרקט כזה יישמר לאורך זמן, יבודד בצורה מיטבית מבחינת חום וקור ורעשים, והוא ידידותי לסביבה. כמובן שבחירה בפרקט עץ דורשת תקציב גבוה יותר, אך יש כאן יתרונות עצומים ובהסתכלות ארוכת טווח מדובר בבחירה משתלמת מבחינה כלכלית.

 

פרקט עץ אמיתי ללא קילופים

פרקט עץ אמיתי לא יתקלף או יזוז במהלך הזמן  – זאת בניגוד לפרקטים מסוג אחר, זאת משום שהעץ כבד וחזק. כאשר מדובר למשל על פרקט למינציה הרי שכן עלולים להופיע קילופים ותנודות במהלך הזמן, וחשוב לקחת את זה בחשבון. גם הופעת רווחים או קפלים בפינות הם בהחלט חלק מסימני העייפות של פרקט שאינו עשוי מעץ. פרקט עץ אמיתי הוא בעל מאסה, ולא יופיעו בו עקרונית סימנים מסוג זה. כמובן שחשוב להקפיד על התקנה איכותית ונכונה על ידי אנשי מקצוע, ומובן שעבודת התקנה חובבנית גם תוביל לסימני עייפות.

 

נוכחות וחום

האפקט שיוצר פרקט עץ אמיתי הוא של חלל חם ומזמין, ואם תרצו נשתמש במילה cozy באנגלית על מנת לתאר זאת. גם צבעו של העץ וגם המראה והטקסטורה של פרקט העץ מביאים לאפקט הזה, ולא תוכלו להשיג זאת עם פרקט למינציה למשל. כמובן שניתן לבחור סוג עץ של פרקט עץ אמיתי כאשר יש צבעים כהים יותר ויש בהירים.

 

משתבח עם השנים

חשוב לדעת שככל שחולפות השנים החמימות והמראה של הפרקט לא ישתנו, כאשר מדובר על פרקט עץ אמיתי. כן רצוי מאוד לתחזק את הפרקט בהתאם להוראות היצרן, ולפי סוג העץ. שימו לב שלא להביא במגע את הפרקט עם חומרי ניקוי מסורתיים, משום שהם לא מתאימים לעץ.

ישנם יתרונות רבים לפרקט מעץ, כאשר פרקט עץ אמיתי הוא הבחירה האיכותית ביותר שתוכלו לעשות. אומנם העלות גבוהה יותר מפרקט למינציה או פולימרי אך האיכות והעמידות גבוהים פי כמה וכמה, ושווה מאוד להשקיע ולבדוק אפשרות להגדלת התקציב במקרה הזה. כן חשוב לאמר שאם מדובר למשל על חדרי חוגים במתנ"ס, הרי שפרקט עץ פחות שימושי.

 

פרקט עץ מחיר משתלם במיוחד

 

פרקט עץ מחיר

כאשר בוחרים פרקט לבית או למשרד יש אפשרויות רבות כאשר הפופולריות הן פרקט פולימרי, או פרקט למינציה, ואפשרות נוספת היא של פרקט עץ. רכישת פרקט לפי מ"ר והתקנתו הם לא הוצאה קטנה, כאשר רבים מתלבטים בין השקעה בפרקט דמוי עץ או למינציה, על פני פרקט עץ של ממש. כמו הרבה דברים בחיים לכל מוצר או שירות יש כמה אפשרויות שנבדלות ביניהן גם באיכות ובמחיר. קשה למצוא פרקט זול שהוא איכותי מאוד, ולרוב פרקט איכותי ומשובח שהוא פרקט עץ, יהיה במחיר גבוה יותר לעומת פרקט סינתטי.

 

כמה עולה פרקט עץ

כאשר מדובר על פרקט עץ , הרי שיש מנעד של מחירים, ולאיכות ולסוג העץ יש השפעה על המחיר. כך למשל פרקטים העשויים מעץ טבעי יכולים לעלות כמה מאות שקלים למ"ר.

 

פרקט עץ מחיר – איך למצוא פרקט במחיר משתלם

ישנם כמה גורמים אשר משפיעים על פרקט עץ מחיר כאשר העיקריים הם הסוג, העמידות, העובי, העיצוב וההתקנה. מבחינת סוג העץ יש פרקט עץ תלת שכבתי ויש פרקט עץ מלא – כאשר האחרון הינו יקר יותר. מבחינת עובי הפרקט – ככל שמדובר בקורות פרקט עבות יותר, כך המחיר גבוה יותר. פרקט עבה הוא איכותי מאוד, ויכולת הבידוד שלו מבחינת חום וקור ורעשים הרבה יותר טובה לעומת פרקט דק כמו פרקט למינציה למשל.

 

תהליך התקנה

מחירו של פרקט עץ מושפע מעבודת ההתקנה. התקנה איכותית בידי אנשי מקצוע מיומנים מאוד תהיה בעלות גבוהה יותר. יש שתי דרכים מקובלות להתקנת פרקט כאשר הראשונה היא הדבקה והשנייה היא התקנה צפה. אם תבחרו בהדבקה תשלמו יותר על התקנת הפרקט, לעומת התקנה צפה. וכמובן שהמחיר גם מושפע מהעיצוב ומזהות היצרן. כך, יש יצרנים מובילים בעלי מוניטין בינלאומי ויש יצרנים קטנים יותר.

מחירו של פרקט עץ הוא מכלול של כל האלמנטים הללו, כאשר חשוב לדעת שעל איכות משלמים, אך גם נהנים מכל היתרונות. חשוב לבחור את הפרקט המתאים עבורכם ולבצע סקר השוואת מחירים מספק לפני שבוחרים את סוג הפרקט.

פרקט עץ מלא was last modified: אפריל 21st, 2022 by adminus