איך מדביקים טפטים: טעויות נפוצות בהדבקה עצמית

כלים שצריכים להדבקת טפט

כולנו נתקלנו בבית מעוצב להפליא עם טפטים יפהפיים, תמיד חשבנו שלהדביק טפט זה אחד האלמנטים הכי קלים בשיפוץ ועיצוב הבית. במבט ראשון, להליך פשוט למדי יש ניואנסים משלו, עליהם נדבר במאמר זה. גלו כיצד להדביק את הטפט כראוי .

שוק הטפטים המודרני מתפתח בקצב מסחרר. ממש כל יום מופיע משהו חדש. אך למרות זאת, טפט ממשיך למלא את תפקידו העיקרי – דקורטיבי. גם שיטות ההדבקה נותרות ללא שינוי.

נכון לעכשיו, ישנם שלושה סוגים עיקריים של טפטים:
טפט על בסיס נייר.
טפט ויניל.
טפט לא ארוג.

בהתאם לסוג, גם שיטות ההדבקה שלהם יהיו שונות.
אך ראשית, אנו מכינים את המשטח להדבקה. לשם כך, הסר את הטפט הישן. כדי לפשט את ההליך, הרטב את הטפט הישן שעל הקיר במים, תן לטפט לספוג את הרטיבות ואז הסר בעזרת מרית מתכתית (שפכטל).

לאחר מכן, אנו מתקנים את ליקויי הקירות – יש למלא סדקים וחורים במילוי כמו קלסימו, או שפכטל אמריקאי.

השלב הבא הוא ביצוע פריימר על הקיר; זה הכרחי כדי שהדבק מהטפט לא ייספג בקיר. למטרה זו, ניתן להשתמש הן בפריימרים מיוחדים והן בדבק טפט רגיל בריכוז נמוך יותר. פשוט ציפו את הקירות בתמיסה בה אתם משתמשים ותנו לה להתייבש.

כמו כן יש לציין כי יש לטפל בקירות המצופים בצבע שמן או באמייל בנייר זכוכית גס, ומסירים את כל האזורים שבהם המשטח לא חלק. זה יגביר את הידבקות הטפט לקיר. במקרה זה, אין צורך בפריימר. שטפו את הקירות במים או גרדו את הצבע הישן לחלוטין בעזרת מרית. כדי להקל על ההליך, יש להרטיב את הצבע הישן. במקרה זה, נדרש לבצע פריימר. עכשיו אנחנו ממשיכים ישירות להדבקה.

את הדבק יש לבצע ישירות על הקיר או על הטפט. לטפטים לא ארוגים יש לבצע את הדבק ישירות על הקיר ; דבק על טפט – לנייר וויניל. לאחר החלת דבק על טפט נייר או ויניל, יש לאפשר להם לספוג את החומר באמצעות קיפול הטפט לחצי עם דבק פנימה למשך 5-7 דקות. אנו מורחים את הדבק באמצעות רולר או מברשת גדולה, אך יש לזכור כי לכל סוג טפט משתמשים בסוג הדבק המתאים.

כדאי להתחיל להדביק את הטפט מהפינה הקרובה ביותר לחלון או הקיר עצמו. טפט לא ארוג מודבק מגליל; האורך הנדרש נחתך לאורך הנדרש להדבקה.

טפטים מויניל ונייר נחתכים לרצועות על בסיס גובה הקיר בתוספת עשרה סנטימטרים. לאחר ההדבקה חותכים את העודף. לא כדאי להדביק את כל רוחב הבד לפינה, מכיוון שככל הנראה יתברר שהוא לא אחיד, והטפט עלול להתקמט.

יש צורך להדביק את הטפט לפינה של הרוחב הרצוי בתוספת שני סנטימטרים.

הרצועה הבאה חופפת מהפינה, ואז חתכנו את העודפים בעזרת סכין יפנית. החלק את הטפט עם מטלית יבשה ונקייה, והעבר ממרכז לקצה משני הצדדים. לקבלת הידבקות טובה יותר, אנו מגלגלים את שולי הטפט בעזרת רולר גומי. יש להסיר דבק שנותר סביב הקצוות בעזרת ספוג. כאשר מדביקים את הטפט מסביב לדלת, יש למדוד את המרחק על מנת להדביק את הטפט במקביל לפתח הדלת.

וזכרו כי הטפט שהודבק לא אמור לעבור ייבוש מואץ, כלומר אל תחשפו את את הטפט המודבק לרוח או אור שמש ישיר, אחרת הטפט עלול להתקלף מהקירות.

אם עשיתם הכל נכון, הטפט יחזיק מעמד זמן רב, אחרת תיתקלו בבעיות כמו עיוות, אי התאמה בין תבניות, נפיחות, קילוף, קריעה בפינות. בדוק את הטעויות האפשריות כדי למנוע בעיות נוספות.

טעויות נפוצות בהדבקת טפט

הדבקת טפטים היא אחד מסוגי עבודות השיפוץ והגימור הפשוטות ביותר, שאינה דורשת שום השכלה מיוחדת או מיומנות יוצאת דופן. עם זאת, אנשים שרוצים להדביק טפטים בעצמם לעיתים קרובות עושים טעויות, מה שמוביל לתוצאות מדכאות מאוד. הטפט המודבק מתקלף, נפיחויות, כתמים שומניים, עיוותים וקרעים. וכל זה ניתן למנוע אם מקפידים על כללים פשוטים אך חשובים מאוד.

איך מדביקים טפטים: טעויות נפוצות בהדבקה עצמית was last modified: דצמבר 22nd, 2020 by adminus